سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) تسلیت
نماز
نماز هاي مستحبي
چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:47 ::  نويسنده : گمنام ولايت
 
امروز 4 اردیبهشت 1392 مصادف با 13 جمادی الثانی 1434 هجری قمری سالروز وفات ام البنین سلام الله علیها است.

جام دینی: در این روز در سال 64 هجری قمری حضرت ام البنین سلام الله علیها همسر امیرالمومنین سلام الله علیه و مادر قمر بنی هاشم سلام الله علیه از دنیا رحلت فرمودند.

نام مبارک آن حضرت فاطمه، کنیه شریفش ام البنین است، و آن حضرت به همین کنیه معروف هستند. پدر آن حضرت حزام بن خالد، و مادرشان لیلی دختر شهید بن ابی عامر است.

امیرالمومنین سلام الله علیه آن حضرت را به همسری برگزید و خداوند چهار پسر به آن حضرت عنایت فرمود:حضرت قمر بنی هاشم عباس سلام الله علیه، عبدالله، جعفر و عثمان رحمة الله علیهم اجمعین، که هر چهار پسر در کربلا به شهادت رسیدند.

بانوانی که از کربلا به مدینه مراجعت کردند، در خانه ام البنین سلام الله علیها عزاداری می کردند.

آن حضرت اگر چه در کربلا نبود ولی از ناله و گریه قرار نداشت. هنگامی که زن ها او را ام البنین خطاب می کردند و تسلیت می دادند، می فرمود:« دیگر مرا ام البنین نخوانید...» امام باقر سلام الله علیه می فرماید:«آن حضرت به بقیع می رفت و آن قدر جانسوز مرثیه می خواند که مروان با آن قساوت قلب گریه می کرد.» این گریه و زاری حضرت ادامه داشت تا بدرود حیات گفت.

علامه مامقانی می نویسد:« از علوّ مقام حضرت ام البنین سلام الله علیها همین بس که وقتی بشیر بن جذلم خبر شهادت فرزندانش را به او داد، فرمود:«رگهای قلبم را بریدی! فرزندانم و هر آنچه زیر آسمان است به فدای اباعبدالله الحسین (سلام الله علیه) باد.»

صاحب مُقرَم در کتاب خود صفحه 16، در تفسیر آیه 23 سوره شوری(قل لا اسئلکم علیه اجراً إلّا المودة فی القربی«بگو، از شما در مقابل این(ابلاغ رسالت خود) جز محبت درباره خویشاوندانم مزدی نمی طلبم») آورده است :« از کسانیکه به این دستورکاملا عمل نمودند، جناب ام البنین سلام الله علیها بود، در معرفت و بصیرت ایشان اینکه هرگاه می دیدند، حسنین سلام الله علیهما مریض بودند، از صمیم قلب ههمچون مادری مهربان و دلسوز به آنها رسیدگی می کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید البته وبلاگ خودتون هم هست. مدير وبلاگ ولايت گمنام
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نماز و آدرس shamimrahmat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 59
بازدید کل : 31883
تعداد مطالب : 63
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم

خرید عینک آفتابی